Impulse - Playing with Reality

Impulse - Playing with Reality

40' 2024
reż.: May Abdalla i Barry Gene Murphy

[Wydarzenie płatne, dostępne 30 listopada i 1 grudnia w godz. 10-12]. Bilety już w sprzedaży!

Kolejne (po „Goliath”) doświadczenie nagradzanego brytyjskiego studia Anagram, przez które prowadzi nas kojący głos Tildy Swinton. Jak osoby z ADHD odbierają otoczenie? „Impulse”, wykorzystując mieszaną rzeczywistość (mixed reality), łączy oszałamiającą wizualnie rozgrywkę z opowieściami czterech osób, próbujących oswoić się z decyzjami, które wpłynęły na ich życie. Kiedy więc my próbujemy podążać za tokiem myślenia bohaterów, przedmioty wokół uruchamiają reakcję łańcuchową. Cienie na ścianach stają się portalami do labiryntów, słowa wirują w alternatywnych znaczeniach i możliwościach.

 

Sobotnim pokazom Impulse: Playing with Reality towarzyszyć będzie live act Zoi Michailovej - kompozytorki, artystki dźwiękowej, tworzącej muzykę do wystaw, performansów, teatru i sztuki wideo. Urodzona w Symferopolu w Ukrainie, od 2014 roku mieszka w Warszawie, gdzie współdziała z artystami teatru, tańca i sztuk wizualnych. Często pracuje kolektywnie, od 2017 roku współtworzy Kem, warszawski kolektyw queerowo-feministyczny, którego działania koncentrują się na styku choreografii, performansu, dźwięku i praktyk aktywistyczno-społecznych. Chociaż woli pozostawać głównie poza centrum uwagi, Zoi stworzyła swój niepowtarzalny dźwiękowo styl, wyeksponowany najczęściej w synergii z tańcem, sztuką teatralną czy video. W swoich muzycznych utworach w dużej mierze eksponuje alienację i eteryczność, jak również ruchome granice między barwą a rytmem. Jej pejzaże dźwiękowe często składają się z chóralnych singularności, zawiesistych dronowych brzmień, sampli nagranych w zbliżeniach amsr czy delikatnych pulsów, przełamywanych narastającym elektronicznym blastem.

 

Niedzielnym pokazom towarzyszyć będzie live act FOQL, czyli Justyny Banaszczyk - twórczyni działającej w dziedzinie eksperymentalnej muzyki elektronicznej. Justyna jest autorką słuchowisk, muzyki teatralnej i muzyki do gier. Jej kompozycje rezonują z takimi gatunkami jak IDM, industrialu, ambientu i leftfield, ale najważniejszymi elementami są rytmiczna i dźwiękowa pomysłowość oraz nieustanne eksperymentowanie.

Festiwale

Nagroda Venice Immersive 2024

BFI London 2024 

Bilety i karnety
40' 2024
Reżyseria
May Abdalla i Barry Gene Murphy
Projekcje w kinie
Organizator
Współfinansowanie
Partnerzy i patroni medialni: