Matczyzna
Pękający w szwach gigantyczny szpital położniczy w centrum azjatyckiej metropolii i jego pacjentki.
Szpital im. José Fabelli w Manili uchodzi za największą klinikę położniczą świata. A przynajmniej najbardziej zapracowaną: dziennie przychodzi tu na świat sto dzieci. Krążąc po przepełnionych korytarzach i zaglądając do sal porodowych, kamera Diaz włącza do filmu kolejnych protagonistów: pacjentki, ich krewnych i lekarzy. I chwyta soczyste szczegóły: noworodek zagubiony w tłumie czy krzepiące komunikaty, które personel wygłasza przez chrypiący megafon. Nieustanny ruch sprzyja nowym interakcjom – tym bardziej, że na jedno łóżko najczęściej przypadają dwie matki. Niemal żadna nie ma jeszcze trzydziestki, ale większość odwiedzała już ten szpital po kilka razy: antykoncepcja na Filipinach wciąż jest tematem tabu. Mimo tłoku i sprzętowych braków – zamiast inkubatorów matkom wcześniaków zaleca się ogrzewanie ich własnym ciałem – tytułowa „Matczyzna” to dla większości pacjentek azyl, w którym na chwilę mogą odpocząć od niewesołych realiów codziennego życia.
Konrad Wirkowski
Konrad Wirkowski
Festiwale
2017 Sundance (World Cinema Documentary Special Jury Award for Commanding Vision)
2017 Berlinale
2017 Sheffield DocFest
2017 DocAviv
2017 BIFF
2017 WATCH DOCS IFF
2017 Berlinale
2017 Sheffield DocFest
2017 DocAviv
2017 BIFF
2017 WATCH DOCS IFF
Projekcje w kinie
25.11Pn.21:00
+ Spotkanie po projekcji
Matczyzna
KINOMUZEUM